Társadalmi problémákra reflektáló kortárs művészet

- a Ludwig Múzeum projektjei-

A programot a Ludwig Múzeum Múzeumpedagógiai Csoportja dolgozza ki és valósítja meg. A kutatást Somogyi-Rohonczy Zsófia művészettörténész, pedagógiai kutató, a Ludwig Múzeum – Kortárs Művészeti Múzeum munkatársa, doktorandusz vezeti.

A tanulási és szociális hátránnyal élők támogatása múzeumi környezetben két projektben valósul meg az AMASS kutatásban. A múzeumpedagógusok a Burattino Általános és Középiskola, Gyermekotthon és a Tandem Gimnázium diákjaival dolgoztak együtt két iskolai félévben. A múzeumpedagógiai program a műalkotások fontosságát mutatja meg a nézők életében. A kortárs képzőművészet megismertetése interaktív műelemző programokkal és a drámapedagógia eszközeivel valósul meg.

A Kortársunk a művészet – kortárs művészet pedagógiai használhatósága a köznevelésben című 30 órás akkreditált pedagógus továbbképző program felkészíti a tanárokat a kortárs művészet iskolai bemutatására, és fejleszti a nyitott és elfogadó művészetszemléleti attitűdöt. A megvalósult három képzést összesen 53 pedagógus végezte el sikeresen.

A kutatás részeként a múzeum online szakmai beszélgetéseket is szervez a kutatás témáihoz és projektjeihez kapcsolódóan:

Kapcsolat

Kárpáti Andrea, kutatásvezető, 
andrea.karpati@uni-corvinus.hu

Somogyi-Rohonczy Zsófia kutatási asszisztens,
romainfluencer@uni-corvinus.hu, somogyi.zsofia@ludwigmuseum.hu

Postacím:

Budapesti Corvinus Egyetem, Kommunikáció és Szociológia Intézet
Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszék
Vizuális Kultúra Kutatócsoport
Budapest, Közraktár u. 4-6 1093

Scroll to Top